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하동군 관내 기업인 복을만드는사람들(주)(대표 조은우)이 카타르에 냉동김밥 수출길을 열고 1일 첫 선적식을 가졌다.

이날 선적식에는 하승철 군수와 김은수 농협 하동군지부장, 조은우 대표를 비롯한 복만사 직원들이 참석해 카타르의 첫 수출을 축하했다.

 

이날 선적된 냉동김밥은 3t 1만 달러어치로 카타르 월드컵에 참가하는 세계인의 입맛을 사로잡을 예정이며, 향후 중동시장의 맹주인 사우디아라비아에 추가 수출을 추진하고 있다.

 

복만사는 2020년 7월 처음으로 냉동김밥을 생산한 후 지속적인 수출 증가로 현재 세계 12개국에 수출하고 있으며, 대표적인 국가는 프랑스, 미국, 캐나다, 두바이 등이다.

 

복만사는 내년에 신축공장을 증설해 쌀 소비량의 위축이 되고 있는 상황에서 하동쌀 소비 촉진뿐만 아니라 청년들에게 양질의 일자리 제공에도 앞장서고 있다.

조은우 대표는 “지속적인 해외시장 개척을 통해 앞으로 세계 20국까지 수출국을 다양화해 하동을 알리고 하동 쌀 소비 촉진에도 기여하도록 하겠다”고 말했다.

 

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다. *The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.

 

Hadong Bokmansa Frozen Gimbap First Export to Qatar

World Cup participation captivates the taste of the world

 

Hadong-gun's local business, Bok Makers Co., Ltd. (CEO Jo Eun-woo) opened a frozen gimbap export route to Qatar and held the first shipment ceremony on the 1st.

 

At the shipment ceremony on this day, Gunman Ha Seung-cheol, Kim Eun-soo, head of the Hadong-gun branch of the Agricultural Cooperatives, and Bokmansa employees, including CEO Cho Eun-woo, attended the shipment to celebrate Qatar's first export.

 

The frozen kimbap shipped on this day is expected to captivate the taste buds of people from all over the world participating in the Qatar World Cup with a value of $10,000 worth of 3 tons.

 

After producing frozen kimbap for the first time in July 2020, Bokmansa is currently exporting to 12 countries around the world due to the continuous increase in exports. Representative countries are France, the United States, Canada, and Dubai.

 

Bokmansa is taking the lead in promoting Hadong rice consumption as well as providing quality jobs to young people at a time when rice consumption is shrinking by expanding a new factory next year.

 

CEO Jo Eun-woo said, "Through continuous overseas market development, we will diversify exporting countries to 20 countries in the future to promote Hadong and promote Hadong rice consumption."